Jednolity Plik Kontrolny VADEMECUM

    JPK nie jest objęte obowiązkowym OC biura rachunkowego | 02.01.2018

    Obowiązkowe OC biur rachunkowych ma mały zakres i nie obejmuje ani sporządzania deklaracji ani JPK.

    W razie braku JPK albo błędnej zawartości zawinionej przez biuro rachunkowe odpowiedzialność skarbową ponosi podatnik - klient biura. Może on dochodzić odszkodowania od biura. Odpowiednio rozszerzony zakres ubezpieczenia OC biura, ponad ubezpieczenie obowiązkowe, znacznie ułatwia uzyskanie odszkodowania.

    • Należy pamiętać, że obowiązkowe ubezpieczenie OC biur rachunkowych ma bardzo mały zakres.

      • Obowiązkowe OC obejmuje jedynie prowadzenie tzw. ksiąg rachunkowych, zwanych też „pełną księgowością”.

      • Inne prace prowadzone przez biuro rachunkowe mogą być objęte ubezpieczeniem dobrowolnym, które jest jednak wykupowane dość rzadko. Ubezpieczenie obowiązkowe NIE OBEJMUJE między innymi:
        • Prowadzenia ewidencji VAT
        • Przygotowania deklaracji podatkowych
        • Przygotowania i wysłania JPK
        • Prowadzenia KPiR ani ewidencji ryczałtowej
        • Obsługi kadrowo-płacowej.

    Oprac. Krzysztof Piasecki, TIK-SOFT Sp. z o.o.
    02.01.2018

    © 2017 TIK-SOFT SP. Z O.O. All Rights Reserved.
    projekt i wykonanie: webmania.pl
    Korzystając z naszej strony internetowej, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej.          Zgadzam się