header

Góra  Poprzednia strona  Następna strona

SŁOWNIKI

 

Słowniki służą do przechowywania list:

danych stałych dostępnych w programie (np. państw, województw, …),
oraz definiowanych przez użytkownika (sposoby płatności, rodzaje ewidencji VAT,…),

używanych później w wielu miejscach w programie.

 

W większości przypadków użytkownik może dodawać, edytować i usuwać pozycje w słownikach.

Przy uruchomieniu programu, słowniki zapełniane są podstawowymi danymi jeśli jednak wszystkie pozycje z danego słownika zostaną usunięte, przy następnym uruchomieniu program uzupełni je ponownie.

 

Po wybraniu pkt. menu -> Słowniki -> Słowniki Pozostałe, wyświetli się lista dostępnych słowników. Po wybraniu konkretnego słownika, otworzy się lista zawierająca pozycje z możliwością wyszukiwania wg różnych kryteriów.

 

Edycja danych w słownikach odbywa się w sposób analogiczny jak

w całym programie.

Usuwanie danych słownikowych użytych już w innym miejscu w programie jest zabronione. Natomiast nadal można edytować w niektórych słownikach (np. Kontrahentów) właściwości poszczególnych danych .

 

W skład słowników wchodzą np:

Słowniki związane z księgowaniem
Słowniki kadrowe
Słowniki płacowe
Słowniki związane ze środkami trwałymi