header

Góra  Poprzednia strona  Następna strona

Wykonywanie kopii

 

Pliki z kopiami danych zapisują się lokalnie na dysku. Przygotowane kopie powinniśmy przenosić na CD lub DVD z pomocą zewnętrznych programów do nagrywania.

 

Dostęp do wykonywania kopii uzyskujemy:

z panelu startowego programu po wybraniu przycisku „Kopia/odtwarzanie”;
dodatkowo przy kończeniu pracy program proponuje wykonanie kopii jeżeli poprzednia była wykonywana odpowiednio dawno temu (lub wcale). Parametr określający, co ile dni system będzie przypominał o wykonaniu kopii, można zmienić w menu:

          -> Administracja

         -> Parametry programu –> Kopia danych.

 

W obu przypadkach parametry kopii danych ustawiamy w oknie dialogowym:

 

backup_1

 

Wybierz rodzaj kopii – tutaj mamy następujące możliwości:

kopia  firmy i wybrany rok działalności;
kopia wszystkich lat działalności firmy;
kopia danych wszystkich firm i wszystkich okresów działalności.

 

 

W przypadku programów Finka-Płace i Finka-STW wykonywana jest kopia pełnych danych firmy. Wyświelanie okresu ma jedynie charakter informacyjny kiedy dane firmy zostały utworzone w programie.

 

 

Wybierz katalog zapisu kopii – katalog kopii możemy wpisać w oknie edycyjnym lub wybrać go z listy.

 

Komunikaty wykonania operacji – w tym oknie pojawiają się komunikaty o postępie operacji zapisywane do bazy, które możemy później obejrzeć  w menu:

-> Administracja -> Lista komunikatów z przekazywania danych

 

Jeżeli wybierzemy wykonanie kopii kilku firm lub kilku lat, to program będzie wykonywał po kolei kopie poszczególnych baz i zapisywał je we wskazanym folderze w osobnych plikach. Nazwa pliku z kopią pojawia się w oknie komunikatu po zakończeniu operacji.

 

backup_2

 

Przyjęliśmy następującą konwencję nazewnictwa kopii:

 

Symbol programu’_’skrócona nazwa firmy’_’okres działalności’_’data wykonania kopii’.gzip

na przykład: fv_firma xxxxxxxxx_2007_15_01_2008.gzip