W celu prawidłowego korzystania z programów FINKA środowisko cyfrowe Klienta powinno spełniać następujące wymagania techniczne:
1. Minimalne parametry dla serwera SQL:
a) komputer z procesorem kompatybilnym z x86 lub x64
b) dwukrotność rozmiaru baz danych oraz zasoby na system operacyjny
c) 10 GB wolnego miejsca na dysku twardym
d) karta graficzna XGA/XVGA (1024×768)
e) Firebird SQL server w wersji 2.5
f) karta sieciowa 1Gb
2. Minimalne parametry dla stanowiska lokalnego:
a) komputer z procesorem kompatybilnym z x86 lub x64 (na którym jest w stanie wydajnie funkcjonować system Windows z pakietem Office)
b) Firebird SQL client w wersji 2.5
c) system operacyjny Windows 10/11
d) pamięć operacyjna 8 GB
e) 1 GB wolnego miejsca na dysku twardym + miejsce na bazy danych
f) karta graficzna w standardzie WSXGA (1400×900)
g) karta sieciowa min. 100mb/s zalecana 1Gb
3. Minimalne parametry dla stanowiska sieciowego:
a) komputer z procesorem kompatybilnym z x86 lub x64 (na którym jest w stanie wydajnie funkcjonować system Windows z pakietem Office)
b) Firebird SQL client w wersji 2.5
c) system operacyjny Windows 10/11
d) pamięć operacyjna 8 GB
e) 1 GB wolnego miejsca na dysku twardym
f) karta graficzna w standardzie WSXGA (1400×900)
g) karta sieciowa min. 100mb/s zalecana 1Gb
4. Programy oferowane przez Sprzedawcę korzystają z serwera bazy danych Firebird 2.5. Sprzedawca nie gwarantuje poprawnego działania Programu na wersji innej niż zalecana.
5. W celu wykorzystania połączenia sieciowego dla większej niż 1 ilości stanowisk, które mają łączyć się z tą samą bazą danych, konieczne jest przygotowanie odpowiedniego środowiska techniczno-informatycznego, które leży po stronie Użytkownika licencji (np. serwer, na którym można instalować usługi). Takim serwerem może być np. komputer, który jednocześnie jest stanowiskiem pracy. Najlepszym rozwiązaniem przy takiej opcji jest skorzystanie z pomocy informatyka. Z pozycji programu wystarczy wpisać numer IP serwera i ścieżkę do bazy danych -> wskazówki dotyczące ustawień z pozycji programu można uzyskać kontaktując się z naszym Działem Wsparcia Technicznego pod numerem 22 408 48 00.