REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Poniższy Regulamin przedstawia zasady korzystania ze strony internetowej www.finka.pl, w tym zawierania umów za pośrednictwem sklepu internetowego Finka.

I. Informacje ogólne

  1. Strona internetowa finka.pl oraz sklep internetowy Finka należy do spółki TIK-SOFT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Ludwinowska 21A, 02-856 Warszawa, wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000170845, NIP: 9511995388, REGON: 01674277500000, zwanej dalej Sprzedawcą lub Licencjodawcą.
  2. Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy pod ww. adresem do korespondencji, adresem e-mail finka@finka.pl lub numerem telefonu 22 408 48 00.
  3. Udostępnienie funkcjonalności Sklepu internetowego jest usługą świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, realizowaną przez Sprzedawcę na rzecz Klientów. Świadczenie usługi odbywa się na podstawie umowy zawieranej między Sprzedawcą a Klientem. Niniejszy Regulamin składa się na treść Umów zawieranych pomiędzy Sprzedawcą a Klientami.
  4. Niniejszy Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  5. Umowa na podstawie niniejszego Regulaminu zawierana jest w języku polskim i podlega polskiemu prawu.

II. Słownik pojęć

  1. Użyte w Regulaminie definicje oznaczają:
  • Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin;
  • Strona internetowa – strona internetowa www.finka.pl, na której prowadzony jest Sklep internetowy Finka;
  • Sklep internetowy – sklep internetowy Finka prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny za pośrednictwem Strony internetowej;
  • Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu internetowego prowadzonego przez Sprzedawcę;
  • Licencjobiorca – Klient, który zakupił u Sprzedawcy Program i na rzecz którego została udzielona Licencja;
  • Konsument – osoba fizyczna, która za pośrednictwem Strony internetowej korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną lub zawiera umowę w zakresie niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, tj. konsument w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego;
  • Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, o ile z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tę osobę działalności gospodarczej, ujawnionego w CEIDG. W zakresie opisanym w niniejszym Regulaminie Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta przysługują uprawnienia przewidziane dla Konsumentów w przepisach z zakresu prawa konsumenckiego
  • Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej (ale posiadająca zdolność prawną), która za pośrednictwem Sklepu internetowego korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną lub zawiera umowę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub zawodowej, tj. przedsiębiorca w rozumieniu art. 431 Za Przedsiębiorcę w rozumieniu niniejszego Regulaminu nie uważa się Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta;
  • Program – towar zawierający Treści cyfrowe i Usługi cyfrowe, program (oprogramowanie) Finka, zestaw programów, dodatek do programu lub jego aktualizacja, w wersji wybranej przez Klienta, oferowane przez Sprzedawcę Klientom, zapisane na materialnym nośniku (płycie CD) lub dostępne do pobrania online, będące przedmiotem sprzedaży w ramach Sklepu internetowego;
  • Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
  • Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca na:
  1. wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej,
  2. wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Klienta lub innych użytkowników tej usługi,
  3. inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej;
  • Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Klienta w celu uzyskania dostępu do Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej lub w celu korzystania z nich;
  • integracja – połączenie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z elementami Środowiska cyfrowego konsumenta i włączenie ich do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową o dostarczanie Programu;
  • kompatybilność – współdziałanie Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania;
  • funkcjonalność – zdolność Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia;
  • interoperacyjność – zdolność Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej tego samego rodzaju;
  • Konto – przestrzeń sieciowa Strony internetowej przeznaczona dla Klientów Sprzedawcy, którzy dokonali rejestracji na Stronie internetowej, dostępna po zalogowaniu, obejmująca informacje o Kliencie i dokonanych przez niego zakupach, umożliwiająca Klientowi korzystanie z funkcjonalności Strony internetowej, w szczególności dokonywanie zakupów w Sklepie internetowym;
  • Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na stworzeniu Konta Klienta na Stronie internetowej;
  • Logowanie – czynność polegająca na uzyskaniu przez Klienta dostępu do Konta na Stronie internetowej;
  • Hasło – ciąg znaków alfanumerycznych, konieczny dla zalogowania się na Konto Klienta, ustalany samodzielnie przez Klienta podczas Rejestracji lub w okresie użytkowania Konta;
  • Koszyk – funkcjonalność Sklepu internetowego, w ramach której Klient dokonuje wyboru Usług cyfrowych lub Treści cyfrowych do zakupu;
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego;
  • Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;
  • Umowa – umowa sprzedaży programu, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, w trybie określonym w Regulaminie za pośrednictwem Sklepu internetowego;
  • Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta w ramach w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, tj. za pośrednictwem Sklepu internetowego – bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość;
  • Licencja – umowa licencyjna w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, regulująca zasady korzystania przez Klienta z Programu dostarczanego Klientowi przez Sprzedawcę;
  • Newsletter – treści cyfrowe obejmujące informacje handlowe w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, pochodzące od Sprzedawcy, wysyłane Klientowi za pośrednictwem Strony internetowej, za pomocą modułu mailingowego, za zgodą Klienta, drogą elektroniczną na wskazany przez Klienta adres e-mail;
  • Reklamacja – zgłoszenie przez Klienta w trybie określonym w niniejszym Regulaminie: (i) niezgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową, (ii) nieprawidłowego wykonania Umowy przez Sprzedawcę, (iii) nieprawidłowego funkcjonowania Strony internetowej lub Sklepu internetowego;
  • Polityka prywatności i plików cookies – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych oraz stosowania plików cookies za pośrednictwem Strony internetowej i Sklepu internetowego, dostępny pod linkiem https://finka.pl/polityka-prywatnosci;
  • Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny;
  • ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  • ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 20 maja 2014 roku o prawach konsumenta;
  • RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  1. Definicje w liczbie pojedynczej mają takie samo znaczenie w przypadku ich użycia w liczbie mnogiej, o ile co innego nie wynika z kontekstu.

 

III. Wymagania techniczne

  1. W celu prawidłowego korzystania ze Strony internetowej i ze Sklepu internetowego, niezbędne jest spełnienie następujących wymagań:
  • posiadanie urządzenia przekazującego dane teleinformatyczne (komputer, smartfon, tablet, etc.), z zainstalowaną prawidłowo skonfigurowaną, zgodnie z zaleceniami producenta, przeglądarką internetową, umożliwiającą odbieranie Strony internetowej;
  • rozdzielczość ekranu urządzenia: minimalna 768 x 320 pikseli, optymalna 1920 x 1080 pikseli
  • dostęp do sieci Internet;
  • aktywny adres poczty e-mail;
  • program do przeglądania plików w formacie PDF.
  1. W celu prawidłowego korzystania z Programów (w tym objętych Programem Usług cyfrowych i Treści cyfrowych) oferowanych przez Sprzedawcę, Środowisko cyfrowe Klienta powinno spełniać następujące wymagań:
    • minimalne parametry serwera (w przypadku sieciowej instalacji Usługi cyfrowej):
  2. komputer z procesorem Intel lub AMD,
  3. system operacyjny klasy serwerowej, np. Windows Server 2008 (lub nowszy) lub Linux. Ewentualnie mogą być wykorzystane systemy desktop-owe, np. Windows 8.1, 10, 11. Sprzedawca udostępnia biblioteki potrzebne do uruchomienia serwera bazy danych Firebird na serwerze Linux. Nie świadczy jednak wsparcia technicznego dla serwerów opartych o system Linux. W przypadku problemów technicznych zalecany jest kontakt z administratorem systemów u Klienta,
  4. minimum 8 GB pamięci operacyjnej;
  5. dysk twardy z minimum 40 GB wolnego miejsca. Ilość wolnej przestrzeni na dane powinna zależeć od wielkości i ilości baz używanych przy wykorzystaniu Usług cyfrowych oferowanych przez Sprzedawcę;
    • minimalna konfiguracja dla stacji roboczej lub komputera lokalnego (Sprzedawca przyjmuje domyślnie minimalną konfigurację sprzętową, taką samą jak dla zainstalowanego systemu operacyjnego):
  6. procesor Intel lub AMD,
  7. system operacyjny Windows 8.1, 10, 11,
  8. 8 GB pamięci operacyjnej dla systemów Windows 8.1, 10, 11 (zalecane),
  9. karta graficzna,
  10. mysz,
  11. karta sieciowa w przypadku pracy sieciowej,
  12. dostęp do sieci Internet.
  13. Programy oferowane przez Sprzedawcę korzystają z serwera bazy danych Firebird 2.5. Sprzedawca nie gwarantuje poprawnego działania Programu na wersji innej niż zalecana.
  14. Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych, jakie powinno spełniać Środowisko cyfrowe Klienta znajdują się w zakładce Wymagania techniczne, w opisie każdego oferowanego przez Sprzedawcę Programu.
  15. Dostępność Strony internetowej oraz Programu może być zależna od Środowiska cyfrowego Klienta, w tym urządzenia, na którym Klient uruchamia dostęp do sieci Internet, posiadanych przez Klienta pakietów transmisji danych, programów służących do korzystania z Internetu oraz do komunikacji elektronicznej. Sprzedawca nie odpowiada za brak dostępności Strony internetowej lub Programu wynikający z powyższych przyczyn.
  16. W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikacji, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa Strony internetowej.
  17. Na podstawie art. 6 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Sprzedawca poinformuje Klienta na jego żądanie, w formie przez niego wybranej, o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z jakichkolwiek usług świadczonych drogą elektroniczną.
  18. Na Stronie internetowej są wykorzystywane pliki typu cookies, służące gromadzeniu informacji związanych z korzystaniem ze Strony przez Klienta. Szczegółowe informacje na temat wykorzystywanych na Stronie internetowej plików cookies zawiera Polityka Prywatności i Polityka plików cookies.

IV. Prawa własności intelektualnej

  1. Zawartość i struktura Strony internetowej, jak również Programów (w tym Usług cyfrowych i Treści cyfrowych składających się na Program) są chronione prawami autorskimi.
  2. Jeżeli postanowienia Regulaminu nie stanowią inaczej, prawa do wszelkich treści udostępnianych na Stronie internetowej oraz do Programów, w szczególności: majątkowe i niemajątkowe prawa autorskie do utworów w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, licencje w zakresie majątkowych praw autorskich, znaki towarowe w rozumieniu ustawy prawo własności przemysłowej oraz inne prawa własności intelektualnej podlegające ochronie prawnej –  przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy.
  3. Powielanie treści, w szczególności wykorzystywanie umieszczonych na Stronie internetowej lub w Programach tekstów, jak również ich fragmentów lub zdjęć bez zgody Sprzedawcy jest niedozwolone.
  4. Materiały opublikowane na Stronie internetowej lub zawarte w Programach mogą być kopiowane, przechowywane lub wykorzystywane wyłącznie w celu użytku osobistego (niekomercyjnego). Niedopuszczalne jest jakiekolwiek rozpowszechnianie skopiowanych materiałów, w tym zamieszczanie ich na innych stronach internetowych.
  5. Kopiowanie i wykorzystywanie w celach komercyjnych treści pochodzących ze Strony internetowej lub Programów wymaga zgody Sprzedawcy wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności. Przez wykorzystywanie komercyjne rozumie się przede wszystkim rozpowszechnianie w tym: publikowanie, dystrybuowanie, kopiowanie, modyfikowanie materiałów w całości lub w części.
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczone na innych stronach internetowych, do których linki mogą być zamieszczone na Stronie internetowej, w szczególności za ich poprawność i aktualność.
  7. Szczegółowe zasady korzystania z Programów, w tym zakres praw Klienta w odniesieniu do Programu, określa Licencja, której treść stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Akceptacja niniejszego Regulaminu jest równoznaczna z akceptacją Licencji.

V. Zakres usług świadczonych za pośrednictwem Strony internetowej

  1. Strona internetowa umożliwia Klientom korzystanie z następujących usług świadczonych drogą elektroniczną:
    • Rejestracja i Logowanie do Konta Klienta,
    • dostęp do Konta przez zarejestrowanego Klienta,
    • zarządzanie danymi osobowymi podanymi przy Rejestracji oraz w trakcie używania Konta,
    • uzyskiwanie informacji o Programach oferowanych do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego,
    • dokonywanie Zamówień dotyczących Programów,
    • zawieranie Umowy za pośrednictwem Sklepu internetowego,
    • przechowywanie informacji na temat dokonanych transakcji (zawartych Umów),
    • dostęp do e-faktur za pośrednictwem zarejestrowanego Konta,
    • zamawianie usługi Newsletter za pośrednictwem Strony internetowej.
    • Informowanie o aktualizacjach oprogramowania oraz o innych nowościach z zakresu rachunkowości, rozliczeń podatkowych i podobnych. TIK-SOFT dokłada starań, by informacje były rzetelne, jednak mogą one być ogólne i nie opisywać wszystkich szczegółów danego tematu.
  2. Wyrażenie zgody na obowiązywanie Regulaminu następuje podczas Rejestracji Konta oraz składania Zamówienia. Zgoda, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, jest równoznaczna z pełną akceptacją warunków Regulaminu.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie:
    • możliwość wycofania lub modyfikacji określonych funkcjonalności Strony internetowej z dowolnych przyczyn, jak również zastrzega sobie prawo do przejściowego zaprzestania działania Strony internetowej ze względu np. na czynności konserwacyjne związane z modyfikacją usług Strony internetowej, o czym każdorazowo będzie informował Klientów;
    • prawo do modyfikowania technicznego sposobu realizacji funkcjonalności Strony internetowej, stosownie do zakresu i warunków wynikających z posiadanych możliwości technicznych, bez pogarszania jakości funkcjonalności, a także bez wpływu na zakres praw i obowiązków Stron.
  4. Klient może korzystać z funkcjonalności Strony internetowej oraz składać Zamówienia 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z wyłączeniem okresów przerw technicznych i prac konserwacyjnych. Czas realizacji Zamówień jest podawany przy składaniu Zamówienia. Ewentualne przerwy techniczne i prace konserwacyjne są prowadzone w miarę możliwości w godzinach nocnych. Na stronie głównej Strony internetowej każdorazowo zamieszczana jest informacja o planowanych przerwach w pracy Strony.

 

VI.  Zasady korzystania z funkcjonalności Stron internetowej

  1. Przed rozpoczęciem korzystania ze Strony internetowej, Klient jest zobowiązany zapoznać się z treścią Regulaminu.
  2. Klient jest zobowiązany w szczególności:
    • korzystać ze Strony internetowej zgodnie z przepisami prawa, Regulaminem oraz w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy, z poszanowaniem dóbr osobistych i wszelkich praw przysługujących ww. osobom i podmiotom;
    • korzystać ze Strony internetowej w sposób niezakłócający jej funkcjonowania;
    • powstrzymywać się od działań które mogłyby zablokować, przeciążyć lub zakłócić należyte funkcjonowanie Strony internetowej, takich jak rozsyłanie lub umieszczanie na Stronie internetowej niezamówionej informacji handlowej, wirusów lub złośliwego oprogramowania;
    • powstrzymywać się od czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta lub dla niego niedozwolonych, w tym informacji dotyczących innych Klientów lub tajemnic przedsiębiorstwa Sprzedawcy;
    • korzystać z treści zamieszczonych na Stronie internetowej jedynie w zakresie własnego użytku; wykorzystywanie w innym zakresie treści zamieszczonych na Stronie internetowej jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie zgody Sprzedawcy lub właściciela tych treści, udzielonej w formie pisemnej pod rygorem bezskuteczności;
  3. Osoby zawierające Umowę w imieniu innej osoby powinny posiadać w tym zakresie stosowne umocowanie. Akceptując Regulamin osoba, o której mowa w zdaniu poprzednim oświadcza, że posiada umocowanie do zawarcia Umowy pochodzące od osoby, w imieniu której jest zawierana Umowa.

 

VII. Rejestracja Konta

  1. Dokonując Rejestracji Konta na Stronie internetowej Klient jest zobowiązany do podania prawdziwych i aktualnych danych, niewprowadzających w błąd oraz nienaruszających praw osób trzecich. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność w przypadku podania danych niespełniających warunków określonych w poprzednim zdaniu.
  2. W celu zarejestrowania Konta na Stronie internetowej Klient jest zobowiązany:
    • wypełnić elektroniczny formularz rejestracyjny, uzupełniając: adres e-mail oraz hasło,
    • zapoznać się z Polityką prywatności oraz z niniejszym Regulaminem,
    • zaznaczyć pole wyboru „Akceptuję warunki regulaminu i polityki prywatności”,
    • kliknąć przycisk „Utwórz konto”.
  3. Rejestracja Konta może nastąpić także poprzez skorzystanie z opcji podania jedynie adresu e-mail do Rejestracji. Na podany przez Klienta adres e-mail zostanie przesłany link pozwalający na ustalenie hasła do Konta.
  4. W trakcie Rejestracji Konta Klient może (opcjonalnie) wyrazić zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych drogą elektroniczną (mailing) w celach marketingowych.
  5. Z chwilą Rejestracji Konta Klienta dochodzi do zawarcia między stronami umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Umowa dotyczy możliwości korzystania z usług (funkcjonalności) świadczonych za pośrednictwem Strony internetowej i nie wiąże się z koniecznością dokonywania jakichkolwiek płatności. Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony i może być w każdej chwili rozwiązana przez Klienta poprzez usunięcie Konta w sposób określony w pkt VIII.1 Regulaminu.
  6. Klient ponosi odpowiedzialność za treść danych podanych przez siebie przy Rejestracji oraz w przypadku późniejszych zmian tych danych, jak również za ewentualne naruszenie praw osób trzecich w związku z wprowadzonymi danymi.

VIII. Usunięcie Konta Klienta

  1. Klient może w każdej chwili i z dowolnej przyczyny usunąć Konto ze Strony internetowej, wysyłając e-mail na adres Sprzedawcy finka@finka.pl
  2. Sprzedawca może usunąć Konto Klienta w przypadku zakończenia świadczenia usług, z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia, na podstawie oświadczenia Sprzedawcy złożonego w formie wiadomości przesłanej na adres e-mail Klienta widniejący na Koncie Klienta.
  3. Usunięcie Konta Klienta jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną dotyczącej udostępniania Konta Klienta.

IX. Logowanie

  1. Logowanie na Konto Klienta następuje z wykorzystaniem adresu e-mail oraz hasła podanego przez Klienta w trakcie Rejestracji.
  2. Po zalogowaniu na Konto Klient może w każdej chwili zmienić swoje hasło oraz inne dane podane przy Rejestracji.
  3. Klient jest zobowiązany utrzymywać Hasło w poufności oraz chronić hasło przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich.
  4. Umowa zawarta na skutek Zamówienia złożonego przez osobę trzecią, która weszła w nieuprawnione posiadanie należących do Klienta danych do Logowania z przyczyn nieleżących po stronie Sprzedawcy, uważana jest za zawartą przez Klienta. Nie ogranicza to jednak praw Klienta wynikających z Regulaminu oraz przepisów obowiązującego prawa.

 

X. Programy dostępne w Sklepie internetowym – ogólne informacje

  1. Każdy Program dostępny w Sklepie internetowym posiada opis. Opis wskazuje każdorazowo na podstawowe cechy Programu, w tym jego funkcjonalności, cenę, ewentualne informacje o rabatach lub promocjach.
  2. Klient może korzystać z Programu w sposób określony w Licencji, której treść Klient otrzymuje do zapoznania się przed zawarciem Umowy i której treść stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu oraz integralną część Umowy zawieranej na podstawie niniejszego Regulaminu.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany zakresu oferowanych Programów, w tym wycofywania określonych Programów oraz zastępowania ich nowymi.
  4. Wszystkie ceny w Sklepie internetowym są cenami brutto, wyrażonymi w walucie polskiej i uwzględniającymi podatek VAT w aktualnej na stawce. Dodatkowo przy cenie brutto znajduje się informacja o cenie netto oraz należnym podatku VAT.
  5. Sprzedawca podaje ceny w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości. W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny Programu obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie Programu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany Program jest oferowany w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Programu, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania Programu do dnia wprowadzenia obniżki.
  6. Promocje, rabaty i wyprzedaże obowiązują w okresie i na warunkach wskazanych każdorazowo w opisie danego Programu w Sklepie internetowym. Jeśli wyraźnie nie wskazano inaczej w  opisie promocje, rabaty i wyprzedaże nie podlegają łączeniu. Promocja, rabat lub wyprzedaż trwa do godziny 23:59 ostatniego dnia ich obowiązywania.
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian cen Programów oraz do przeprowadzania i odwoływania promocji, rabatów i wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie wpływa na umowy w toku ani na Zamówienia złożone przed zmianą ceny, warunków promocji, rabatów lub wyprzedaży.
  8. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie internetowym nie stanowią oferty ani zapewniania sprzedawcy o właściwościach Programu w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie internetowym poczytuje się jedynie za zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
  9. Programy dostępne w Sklepie internetowym powinny być wykorzystywane w sposób zgodny z ich opisem, właściwościami oraz ewentualnymi zaleceniami Sprzedawcy.
  10. Część Programów oferowanych przez Sprzedawcę jest dostępna w sprzedaży poza Sklepem internetowym (np. licencje wielofirmowe). W celu dokonania Zamówienia tych Programów, Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą, na dane wskazane w pkt I.2. niniejszego Regulaminu.

 

XI. Darmowa wersja Programu (DEMO)

  1. Przed złożeniem Zamówienia (zakupu Programu) Sprzedawca umożliwia Klientowi skorzystanie z nieodpłatnej wersji DEMO każdego oferowanego Programu, tj. wersji testowej Programu. Korzystając z wersji DEMO, Klient ma możliwość zapoznać się ze wszystkimi funkcjonalnościami Programu, a w przypadku pojawienia się problemów technicznych lub pytań – skorzystać z Działu Obsługi Klienta.
  2. W przypadku, gdy po wypróbowaniu wersji DEMO Klient zdecyduje się na wykupienie odpłatnej wersji Programu, dane zapisane w programie DEMO zostaną zachowane i Klient będzie mógł kontynuować dotychczasową pracę.
  3. Okres korzystania z wersji DEMO wynosi maksymalnie 60 dni.
  4. W celu zamówienia Programu w wersji DEMO, Klient powinien:
    • Dokonać wyboru Programu w wersji DEMO, którą chce wypróbować, z listy znajdującej się w zakładce https://finka.pl/demo.html,
    • Zaznaczyć pole wyboru „Pobierz demo ……… [nazwa programu]”,
    • Wypełnić formularz zawierający dane osobowe (imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail). Podanie adresu e-mail jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną,
    • Zaznaczyć pole wyboru „Nie jestem robotem”, ewentualnie wykonać pozostałe polecenia związane z przeciwdziałaniem podszywania się pod użytkownika Strony internetowej,
    • Odczytać wiadomość przesłanką na adres e-mail podany przez Klienta, zawierającą wskazówki dotyczące instalacji Programu w wersji DEMO,
    • Zainstalować Program w wersji DEMO, zgodnie ze wskazówkami wskazanymi w przesłanej przez Sprzedawcę wiadomości e-mail.
  5. W przypadku problemów technicznych Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą, na dane wskazane w pkt I.2. Regulaminu.
  6. W ramach indywidualnych uzgodnień, Sprzedawca udostępnia Klientowi wersję DEMO wielostanowiskową (na więcej niż 1 urządzenie użytkownika).
  7. W związku z możliwością wypróbowania Programu w ramach wersji DEMO, po dokonaniu zakupu Programu, Klient nie jest uprawniony do rezygnacji z zakupu (odstąpienia od Umowy). Postanowienie zawarte w poprzednim zdaniu nie dotyczy uprawnienia do odstąpienia od Umowy przysługującego Konsumentom i Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta, na zasadach określonych w rozdziale XV niniejszego Regulaminu.

 

XII Składanie Zamówień

  1. Klient może składać Zamówienia korzystając z zarejestrowanego Konta lub korzystając z opcji Zamówień bez Rejestracji. W przypadku wyboru opcji Zamówienia bez Rejestracji, Klient jest zobowiązany podać dane niezbędne do złożenia i wykonania zamówienia.
  2. W celu dokonania Zamówienia i zawarcia Umowy sprzedaży w Sklepie internetowym Klient powinien wypełnić elektroniczny formularz Zamówienia, w tym:
    • skompletować Zamówienie:
  1. dokonać wyboru rodzaju Programu spośród dostępnych w ofercie Sklepu internetowego, w tym określić rodzaj licencji (jednostanowiskowa lub wielostanowiskowa),
  2. kliknąć „Dodaj do koszyka”,
  3. przejść do zakładki Koszyk,
  4. ewentualnie wpisać treść kodu rabatowego, jeśli Klient go posiada,
  5. wskazać sposób płatności spośród dostępnych w Sklepie internetowym;
  • w przypadku posiadania Konta – zalogować się na Konto Klienta poprzez wybór opcji „Zaloguj”, w razie potrzeby wpisując odpowiednie nowe dane adresowe;
  • w przypadku nieposiadania Konta w Sklepie internetowym – podać dane osobowe lub dane firmowe niezbędne do zawarcia Umowy;
  • wskazać rodzaj dokumentu księgowego, jaki Klient chce otrzymać z tytułu zakupu, tj. fakturę czy paragon; domyślną opcją jest faktura elektroniczna;
  • wskazać ewentualne uwagi do Zamówienia;
  • zaznaczyć pole wyboru „Wyrażam zgodę na dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym lub na rozpoczęcie świadczenia usługi cyfrowej przed upływem 14 dni od dnia zawarcia umowy i przyjmuję do wiadomości utratę prawa do odstąpienia od umowy” (warunek ma zastosowanie w odniesieniu do Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach Konsumenta);
  • zaznaczyć pole wyboru „Akceptuję warunki regulaminu, Licencji i polityki prywatności” oraz „Zapoznałem się z moim prawem do odstąpienia od umowy”;
  • zapoznać się z podsumowaniem Zamówienia obejmującym informacje: dane identyfikujące Sprzedawcę, przedmiot Zamówienia, cenę zamawianego Programu, wybraną metodę płatności, czas realizacji Zamówienia;
  • zaakceptować Zamówienie, poprzez kliknięcie w pole wyboru „Zamawiam i płacę”.
  1. Sprzedawca potwierdzi mailowo otrzymanie zgody, o której mowa w ust. 2 pkt 6 powyżej.
  2. Wysłanie przez Klienta elektronicznego formularza Zamówienia stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia Umowy na odległość, na warunkach określonych w Zamówieniu i zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
  3. Na każdym etapie składania Zamówienia, do czasu dokonania płatności, Klient może anulować Zamówienie zaprzestając przechodzenia kolejnych kroków i wychodząc z podstrony służącej do składania Zamówień. Zamówienie, którego proces składania nie zostanie doprowadzony przez Klienta do końca nie zostanie zrealizowane przez Sprzedawcę.
  4. Niezależnie od postanowień ust. 1-5 powyżej, Klient może składać Zamówienia również telefonicznie lub e-mailowo, kontaktując się na dane Sprzedawcy wskazane w pkt I.2. niniejszego Regulaminu. W przypadku sprzedaży za pośrednictwem kanałów, o których mowa w poprzednim zdaniu, treść niniejszego Regulaminu znajduje odpowiednie zastosowanie.

XIII.  Potwierdzenie przyjęcia oferty (potwierdzenie zawarcia Umowy sprzedaży)

  1. Umowę sprzedaży na odległość traktuje się jako zawartą w chwili przyjęcia przez Sprzedającego Zamówienia, czego potwierdzeniem jest przesłanie Klientowi na adres e-mail Klienta wiadomości potwierdzającej przyjęcie Zamówienia, o której mowa w ust. 2 poniżej
  2. Po złożeniu i opłaceniu Zamówienia Sprzedawca przesyła, na adres e-mail Klienta podany na Koncie Klienta lub wskazany podczas składania Zamówienia, potwierdzenie zawarcia Umowy, wskazujące w szczególności:
    • dane Sprzedawcy;
    • istotne elementy Zamówienia, w tym numer i przedmiot Zamówienia, cenę oraz przewidywany termin realizacji;
    • ogólne warunki Umowy, w tym treść Regulaminu zapisane na Trwałym nośniku (w postaci pliku PDF);
    • informacje o odpowiedzialności Sprzedawcy za jakość świadczenia;
    • informacje o usługach posprzedażowych świadczonych przez Sprzedawcę;
    • informacje o sposobie i skutkach odstąpienia od Umowy (poprzez przesłanie Załączników nr 1 i 2 do Regulaminu);
    • informację o udzielonej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta zgodzie na dostarczenie Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych, w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od Umowy.
  3. W przypadku, gdy Zamówienie zawiera niekompletne lub nieprawidłowe dane Klienta, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji poprawności lub doprecyzowania Zamówienia przed potwierdzeniem przyjęcia oferty i rozpoczęciem realizacji Umowy sprzedaży. W tym celu Sprzedawca nawiązuje kontakt z Klientem za pośrednictwem wskazanego przez Klienta numeru telefonu lub adresu e-mail. Realizacja Umowy sprzedaży zostaje wstrzymana do czasu doprecyzowania lub zmiany Zamówienia przez Klienta. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w realizacji Zamówienia wywołane koniecznością weryfikacji poprawności lub doprecyzowania Zamówienia, chyba że konieczność weryfikacji wynika z przyczyn leżących po stronie Sprzedawcy.

 

XIV. Sposoby płatności

  1. Płatności w Sklepie internetowym powinny być dokonywane w postaci przedpłaty, tj. z góry, przed zaakceptowaniem Zamówienia i udostępnieniem Klientowi Programu.
  2. Sprzedawca akceptuje w Sklepie internetowym następujące sposoby płatności:
    • tradycyjny przelew środków na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    • szybki przelew za pośrednictwem internetowych systemów płatności, oferujących możliwość zapłaty internetowymi przelewami bankowymi, kartami płatniczymi lub płatnościami przez telefon,
  3. W przypadku dokonania wyboru jako sposobu zapłaty przelewu tradycyjnego, przelew należności dotyczący danego Zamówienia powinien zostać dokonany (środki wpłynąć na rachunek Sprzedawcy) w terminie 3 dni od dnia złożenia Zamówienia. W przypadku niedokonania płatności w powyższym terminie Zamówienia zostanie anulowane i nie będzie realizowane. W przypadku tradycyjnego przelewu bankowego dniem dokonania płatności jest dzień zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku bankowym Kupujący powinien uwzględniać w swoich Zamówieniach możliwe opóźnienia w zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Sprzedawcy.

XV. Wykonanie Umowy sprzedaży, sposoby dostawy

  1. Zamówienie jest realizowane niezwłocznie, bezpośrednio po zawarciu Umowy, w sposób wskazany w opisie Programu oraz w Zamówieniu. W przypadku braku możliwości niezwłocznego dostarczenia Programu, jak też w przypadku Programów dostarczanych na materialnym nośniku, Sprzedawca informuje Klienta przed zawarciem Umowy o przewidywanym terminie realizacji Umowy. W przypadku Programów zapisanych na materialnym nośniku, przed zawarciem Umowy Klient powinien określić sposób dostawy Programu, spośród dostępnych w ofercie Sklepu internetowego.
  2. Program jest uznawany za dostarczony w chwili gdy Treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do Treści cyfrowej lub pobieraniem Treści cyfrowej, zostały udostępniona Klientowi, zaś Klient ma uzyskał możliwość korzystania z funkcjonalności Programu.
  3. Z tytułu wykonania Umowy Sprzedawca wystawia Klientowi fakturę elektroniczną (e-fakturę). Faktura jest przesyłana drogą e-mailową, na adres e-mail Klienta podany podczas składania Zamówienia w ciągu 3 dni roboczych po zawarciu Umowy. Poprzez akceptację niniejszego Regulaminu Klient wyraża zgodę na otrzymywanie e-faktur.
  4. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Programu w terminie, Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta może wezwać do jego dostarczenia. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy Programu niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta może odstąpić od umowy.
  5. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta może odstąpić od umowy bez wzywania do dostarczenia Programu, jeżeli:
    • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Programu lub
    • Klient i Sprzedawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Programu miał istotne znaczenie dla Klienta, a Sprzedawca nie dostarczył go w tym terminie.
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy, Rozdział XV stosuje się odpowiednio.

XVI. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy

  1. Klient, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, który zawarł Umowę za pośrednictwem Sklepu internetowego może w terminie 14 dnidstąpić od Umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów. W przypadku odstąpienia Umowę uważa się za niezawartą.
  2. Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi będącemu Przedsiębiorcą, nieposiadającemu statusu Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.
  3. W odniesieniu do Przedsiębiorców na prawach Konsumenta, Sprzedawca dokonuje weryfikacji przysługującego tej osobie prawa do odstąpienia od Umowy. Weryfikacja odbywa się poprzez sprawdzenie, czy zawarta Umowa nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, co w szczególności odbywa się poprzez analizę kodów PKD wskazanych we wpisie w Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej (CEIDG) Klienta. W przypadku uznania, że Umowa zawarta przez osobę prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą w Sklepie internetowym miała dla tej osoby charakter zawodowy, Sprzedawca niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie 3 dni roboczych od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu – informuje składającego oświadczenie, iż w związku z zawodowym charakterem zawartej Umowy, nie przysługuje prawo do odstąpienia, a zatem złożone oświadczenie o odstąpieniu od Umowy nie wywołuje skutków prawnych. Odpowiedź Sprzedawcy zostanie udzielona przy użyciu takiego samego sposobu jakiego użył Klient.
  4. Prawo do odstąpienia od Umowy nie dotyczy Umów o dostarczanie Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej:
    • niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli (i) Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, (ii) a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy i potwierdzenie otrzymania zgody na dostarczenie Usług cyfrowych lub Treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od Umowy;
    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  5. W przypadku niewyrażenia zgody, o której mowa w ust. 4 powyżej, Sprzedawca może wstrzymać się z udostępnieniem Programu do czasu upływu terminu na odstąpienie. Jeśli nie dojdzie do wstrzymania się ze spełnieniem świadczenia i Klient odstąpi od Umowy, znajdują zastosowanie postanowienia ust. 6-19 poniżej.
  6. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Klient może skorzystać ze wzoru oświadczenia, stanowiącego Załącznik nr 2 do Regulaminu. Skorzystanie ze wzoru nie jest obowiązkowe.
  7. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy może zostać zrealizowane przez Klienta poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu (według wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do Regulamin lub innej treści jednoznacznie wskazującej na wolę odstąpienia od Umowy) na adres do kontaktu Sprzedawcy wskazany w pkt I.2 Regulaminu.
  8. Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy uważa się za zachowany w przypadku wysłania oświadczenia przed jego upływem, tj. wysłania wiadomości e-mail lub nadania przesyłki poleconej.
  9. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza na Trwałym nośniku fakt otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego w sposób wskazany w ust. 7 powyżej.
  10. Termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument uzyskał dostęp do Programu.
  11. W przypadku wykonania prawa do odstąpienia od Umowy, Sprzedawca od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie korzystania z Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej, z wyjątkiem treści, które:
    • są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą cyfrową lub Treścią cyfrową, które stanowiły przedmiot Umowy sprzedaży Programu;
    • dotyczą wyłącznie aktywności Klienta w trakcie korzystania z Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę w związku ze sprzedażą Programu;
    • zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
    • zostały wytworzone przez Klienta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
  12. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 11 pkt 1-3, Sprzedawca na żądanie Klienta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Klienta w trakcie korzystania z Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej dostarczonej przez Sprzedawcę w związku ze sprzedażą Programu.
  13. Klient ma prawo odzyskać Treści cyfrowe od Sprzedawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Sprzedawcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
  14. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z Programu.
  15. W przypadku odstąpienia od Umowy Klient jest zobowiązany zaprzestać korzystania z Programu oraz udostępniania go osobom trzecim. W przypadku gdy odstanie dotyczy Programu dostarczanego Klientowi na nośniku, Klient jest uprawniony do odstąpienia jedynie pod warunkiem, że zapieczętowane opakowanie z nośnikiem nie zostało otwarte. W takiej sytuacji Klient jest zobowiązany niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu zwrócić nośniku (w nieotwartym opakowaniu).
  16. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy, zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwrotu nośnika, na którym jest zapisany Programu (dotyczy sytuacji określonej w ust. 15 zdanie 3 powyżej).
  17. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Klient przy dokonywaniu płatności, chyba że Klient zgodzi się na inny sposób zwrotu pieniędzy, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
  18. Jeżeli zwrot należności odbywa się w oparciu o dane wskazane przez Klienta (np. przelewem na wskazany rachunek bankowy), Klient powinien podać Sprzedawcy pełne i dokładne dane niezbędne do dokonania przez Sprzedawcę zwrotu (to jest poprawny adres na który ma być wysłany przekaz lub poprawne dane dotyczące rachunku bankowego na który ma być wykonany przelew).
  19. W chwili odstąpienia przez Klienta od Umowy wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Klienta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest realizowane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sprzedawcą. Klient nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych powyżej. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, Sprzedawca poinformuje tę osobę o odstąpieniu przez Klienta od Umowy.
  20. O prawie do odstąpienia Klient zostaje poinformowany w chwili zawarcia  Umowy poprzez przedłożenie pouczenia o prawie odstąpienia od Umowy (Załącznik nr 3 do Regulaminu).

 

XVII. Odpowiedzialność za zgodność Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczać Usługi cyfrowej i Treści cyfrowe zgodnie z Umową (bez wad).
  2. Względem Klientów będących Przedsiębiorcami (nieposiadających statusu Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta), zgodnie z art. 558 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady zostaje wyłączona.
  3. Sprzedawca ponosi względem Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta odpowiedzialność za zgodność Usług cyfrowych i Treści cyfrowych z Umową, na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta i opisanych w niniejszym rozdziale poniżej.
  4. Usługa cyfrowa lub Treść cyfrowa jest zgodna z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jej:
    • opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
    • przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebna Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
  5. Ponadto Usługa cyfrowa lub Treść cyfrowa, aby mogła zostać uznana za zgodną z Umową, musi:
    • nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
    • występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
      1. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
      2. przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
      3. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
    • być dostarczany z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
    • być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przed zawarciem Umowy.
  6. Sprzedawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową oraz dostarcza je Konsumentowi przez czas:
    • dostarczania Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej określony w Umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
    • zasadnie oczekiwany przez Konsumenta, uwzględniając rodzaj Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter Umowy, jeżeli Umowa przewiduje dostarczanie Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej jednorazowo lub częściami.
  7. Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Sprzedawcę, zgodnie z ust. 5, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
    • poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania,
    • niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę.
  8. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej.
  9. W przypadku gdy Umowa przewiduje dostarczanie Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej w sposób ciągły, Usługa cyfrowa lub Treść cyfrowa muszą pozostawać zgodne z Umową przez oznaczony w Umowie czas ich dostarczania.
  10. Sprzedawca dostarcza Konsumentowi Usługę cyfrową lub Treść cyfrową w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia Umowy, chyba że z Zamówienia wynika inaczej.
  11. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową, wynikający z niewłaściwej integracji (instalacji), jeśli:
    • integracja została przeprowadzona przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność,
    • niewłaściwa integracja przeprowadzona przez Konsumenta wynikała z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę.
  12. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej dostarczonej jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili jej dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej, istniał w chwili jej dostarczenia.
  13. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
  14. Domniemanie określone w ust. 11 i 12 nie ma zastosowania, jeżeli:
    • Środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Sprzedawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy;
    • Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy o obowiązku współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową w odpowiednim czasie wynika z cech Środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
  15. Jeżeli Usługa cyfrowa lub Treść cyfrowa jest niezgodna z Umową, Konsument może żądać doprowadzenia jej do zgodności z Umową.
  16. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
  17. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową oraz wartość Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej zgodnych z Umową.
  18. Sprzedawca dokonuje doprowadza do zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając jej charakter oraz cel, w jakim treść jest wykorzystywana. Koszty doprowadzenia Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej do zgodności z Umową ponosi
  19. Jeżeli Usługa cyfrowa lub Treść cyfrowa jest niezgodna z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy:
    • doprowadzenie do zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do ust. 9 powyżej;
    • Sprzedawca nie doprowadził Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej do zgodności z Umową zgodnie z ust. 17;
    • brak zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Usługę cyfrową lub Treść cyfrową do zgodności z Umową;
    • brak zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w ust. 14 powyżej;
    • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  20. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy, w jakiej wartość Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej niezgodnych z Umową pozostaje do wartości Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej zgodnych z Umową.
  21. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową jest nieistotny.
  22. Po odstąpieniu od umowy Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Programu dostarczonego przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które:
    • są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą cyfrową lub Treścią cyfrową, które stanowiły przedmiot Umowy;
    • dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej, które stanowiły przedmiot Umowy;
    • zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
    • zostały wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
  23. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Usłudze cyfrowej lub Treści cyfrowej niezgodnej z Umową oraz Usłudze cyfrowej lub Treści cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
  24. Sprzedawca zwraca cenę należną wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu ceny.
  25. Sprzedawca dokonuje zwrotu przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

 

XVIII.  Składanie Reklamacji

  1. W przypadku stwierdzenia niezgodności Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej z Umową Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może złożyć Reklamację poprzez przesłanie Reklamacji na adres lub adres e-mail Sprzedawcy wskazany w pkt I.2. Regulaminu.
  2. Zgłoszenie powinno obejmować opis Reklamacji obejmujący:
    • informacje dotyczące przedmiotu Reklamacji, w tym rodzaj niezgodności. W miarę możliwości Klient powinien udokumentować wadę;
    • żądanie dotyczące sposobu usunięcia niezgodności,
    • dane Klienta:
  3. imię i nazwisko, nazwę,
  4. dane kontaktowe – adres e-mail lub numer telefonu,
  5. numer rachunku bankowego, w przypadku, gdy jako swoje żądanie Konsument wskazał obniżenie lub zwrot ceny Usługi cyfrowej lub Treści cyfrowej.
  6. Sprzedawca ustosunkuje się do otrzymanej Reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. W przypadku braku odpowiedzi w terminie wskazanym w poprzednim zdaniu przyjmuje się, że Sprzedawca uznał reklamację.
  7. Jeżeli informacje zawarte w Reklamacji będą niewystarczające, Sprzedawca niezwłocznie wystąpi o ich uzupełnienie, przy czym może to spowodować przedłużenie czasu rozpatrywania Reklamacji.
  8. Sprzedawca przekazuje odpowiedź na Reklamację na piśmie lub na Trwałym nośniku.
  9. Żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego prawa na terytorium Polski. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze, zastosowanie znajdują przepisy obowiązującego na terytorium Polski prawa, a w szczególności ustawy o prawach konsumenta.

 

XIX. Pozasądowe metody rozstrzygania sporów konsumenckich

  1. Działając na podstawie art. 14 ust 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sprzedawca informuje, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr Komisja Europejska udostępniła platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platformę ODR).
  2. Dla Konsumentów dostępne są następujące, pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: za pomocą miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej lub jednej z organizacji społecznych, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów np. Federacji Konsumentów.
  3. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń są dostępne w siedzibach lub na stronach rzeczników konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej, właściwych organizacji społecznych oraz pod adresami dostępnymi na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

XX.  Newsletter

  1. Sprzedawca oferuje Klientom usługę świadczoną drogą elektroniczną, polegającą na wysyłce Newslettera.
  2. Usługa Newsletter polega na nieodpłatnym przesyłaniu przez Sprzedawcę na wskazany przez Klienta adres e-mail informacji zawierających treści o tematyce związanej z działalnością Sprzedawcy, w tym informacje handlowe w rozumieniu art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Klient może zasubskrybować usługę Newsletter za pośrednictwem Strony internetowej. Subskrypcja Newslettera jest równoznaczna z udzieleniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach związanych z otrzymywaniem Newslettera.
  4. Elementy graficzne i treści wiadomości przesyłanych w ramach usługi Newsletter stanowią przedmiot autorskich praw majątkowych lub innych praw przysługujących Sprzedawcy lub osobom trzecim i podlegają ochronie prawnej. Powielanie lub wykorzystywanie tych treści w sposób inny niż dla użytku osobistego może zostać uznane za naruszenie praw przysługujących tym osobom.
  5. Usługa Newsletter świadczona jest przez czas nieoznaczony.
  6. Klient może w każdej chwili zrezygnować z korzystania z usługi Newsletter, poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Sprzedawcy na adres e-mail finka@finka.pl.
  7. Z chwilą rezygnacji lub wypisania z usługi Newslettera Sprzedawca zaprzestaje przesyłania do Klienta wiadomości zawierających Newsletter.
  8. Klient może w każdej chwili ponownie dokonać subskrypcji usługi Newslettera.

 

XXI. Dane osobowe

  1. Sprzedawca jest Administratorem danych osobowych Klientów będących osobami fizycznymi oraz osób działających w imieniu Klientów, z którymi Sprzedawca kontaktuje się w ramach zawierania Umów sprzedaży oraz świadczenia usług.
  2. Szczegółowe Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, które zgodnie z RODO jest zobowiązany podać administrator danych osobowych, znajdują się w Polityce Prywatności.
  3. W celu umożliwienia Klientom korzystanie z Usług cyfrowych zgodnie z Umową, Sprzedawca może uzyskiwać dostęp do danych osobowych przetwarzanych przez Klienta jako administratora. Klient (administrator) powierza Sprzedawcy (Podmiotowi przetwarzającemu) do przetwarzania dane osobowe, zaś Sprzedawca zobowiązuje się do ich przetwarzania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. Treść umowy powierzenia stanowi Załącznik nr 4 do niniejszego Regulaminu. Akceptacja niniejszego Regulaminu na potrzeby zawarcia Umowy sprzedaży programu, jest równoznaczna z zawarciem umowy powierzenia na warunkach określonych w Załączniku nr 4 do Umowy.

 

XXII. Postanowienia przejściowe i końcowe

  1. Sprzedawca nie jest związany kodeksem dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
  2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie Sklepu internetowego stosuje się przepisy prawa obowiązującego na terytorium Polski.
  3. Wszelkie Reklamacje dotyczące działania Sklepu internetowego mogą być zgłaszane na adres e-mail wskazany w pkt I.2. Regulaminu. Zgłoszenia te będą rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia.
  4. Aktualny Regulamin jest nieodpłatnie udostępniany na Stronie internetowej, w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem [………………] 2023 roku.
  6. Sprzedawca jest uprawniony do zmiany Regulaminu w następujących przypadkach:
    • zmiany obowiązujących przepisów prawa, mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
    • nałożenia na Sprzedawcę określonych obowiązków przez organy państwowe;
    • podjęcia przez Sprzedawcę działań mających na celu usprawnienie działania Strony internetowej oraz świadczonych usług, wprowadzenia zmian technicznych lub funkcjonalnych;
    • rozpoczęcia sprzedaży przez Sprzedawcę nowych kategorii Programów lub innych nowych towarów;
    • rozpoczęcia realizacji przez Sprzedawcę nowych usług, w tym nowych usług świadczonych drogą elektroniczną;
    • podjęcia działań mających na celu poprawę ochrony prywatności Klientów;
    • gdy jest to konieczne w celu zapobiegania nadużyciom lub ze względów bezpieczeństwa.
  7. Zmiana Regulaminu odnosi skutek z upływem terminu wskazanego przez Sprzedawcę, nie wcześniej niż w terminie 14 dni od dnia udostępnienia treści zmienionego Regulaminu poprzez publikację na Stronie internetowej. Zmiana Regulaminu nie wpływa na Umowy zawarte lub Zamówienia złożone przed zmianą.
  8. Sprzedawca może wprowadzić zmianę Regulaminu w trybie natychmiastowym, bez zachowania terminu, o którym mowa w ust. 7 powyżej w przypadku, gdy:
  • jest to wymagane na mocy obowiązujących przepisów prawa lub decyzji właściwego organu państwowego,
  • zmiana jest niezbędna w celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientów oraz przekazanych przez nich danych.
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian adresów e-mail podanych w Regulaminie. Zmiany, o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią zmiany Regulaminu i nie wymagają zachowania procedury, o której mowa w ust. 6-8 powyżej.

 

Załączniki:

Załącznik nr 1 – Umowa licencyjna (Licencja)

Załącznik nr 2 – Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży

Załącznik nr 3 – Pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy sprzedaży

Załącznik nr 4 – Umowa o powierzenie przetwarzania danych osobowych