POLITYKA PRYWATNOŚCI I POLITYKA PLIKÓW COOKIES
Na podstawie art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako RODO), jesteśmy zobowiązani wykonać obowiązek informacyjny względem osób, których dane osobowe przetwarzamy. Niniejsza informacja uwzględnia główne aspekty związane z przetwarzaniem danych osobowych użytkowników strony internetowej www.finka.pl (dalej również Strona internetowa), osób korzystających ze sklepu internetowego Finka (dalej Sklep internetowy) oraz osób współpracujących z Administratorem w innych sprawach opisanych w niniejszej Polityce.
Niniejsza Polityka obejmuje także informacje dotyczące stosowanych na Stronie internetowej plików cookies.
I. Informacje ogólne, dane kontaktowe
- Administratorem danych osobowych zgodnie z RODO jest TIK-SOFT spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Ludwinowska 21A, 02-856 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000170845, NIP: 9511995388, REGON: 01674277500000, zwanej dalej Administratorem.
- W przypadku jakichkolwiek pytań związanych przetwarzaniem Państwa danych osobowych, w każdej chwili mogą Państwo skontaktować się z Administratorem na dane adresowe wskazane w ust. 1 powyżej, pod adresem e-mail finka@finka.pl lub numerem telefonu 224084800.
II. Najważniejsze zasady
- Ochrona Państwa danych osobowych ma dla nas szczególne znaczenie. Dokładamy wszelkiej staranności, aby Państwa dane osobowe pozostały poufne i bezpieczne, w szczególności odpowiednio chronione przed dostępem ze strony osób nieupoważnionych.
- Administrator przetwarza Państwa dane osobowe wyłącznie w takim zakresie, jaki jest niezbędny do funkcjonowania Strony internetowej, Sklepu internetowego, świadczenia usług drogą elektroniczną, jak również dokonywania innych czynności opisanych w niniejszym dokumencie.
- Podanie danych osobowych w większości przypadków jest dobrowolne. Jednakże nieprzekazanie określonych, wskazanych w Polityce Prywatności danych będzie się wiązało z brakiem możliwości zawarcia umowy z Administratorem lub dokonania innych czynności opisanych w niniejszym dokumencie.
- Administrator przetwarza Państwa dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym zgodnie z przepisami:
- RODO,
- ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych,
- ustawy z dnia 20 maja 2014 roku o prawach konsumenta,
- ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne.
III. Czym są dane osobowe oraz co stanowi ich przetwarzanie?
- W myśl przepisów RODO „dane osobowe” oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej.
- Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, której tożsamość można bezpośrednio lub pośrednio ustalić, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
- W ramach ogólnego pojęcia danych osobowych RODO wyróżnia tzw. „szczególne kategorie danych”. Zgodnie z treścią Rozporządzenia do szczególnych kategorii danych należą dane osobowe ujawniające: pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych, dane genetyczne i biometryczne przetwarzane w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej, jak również dane dotyczące zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej osoby fizycznej. Co do zasady Administrator nie przetwarza szczególnych kategorii danych osobowych.
- Jako przetwarzanie danych osobowych należy rozumieć każdą czynność na danych osobowych, dokonywaną w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
IV. Cele przetwarzania danych osobowych – ogólne informacje
- Administrator zbiera i przetwarza dane osobowe w szczególności związku z:
- świadczeniem usług drogą elektroniczną, w tym w celu umożliwiania rejestracji konta w Sklepie internetowym,
- zawieraniem i wykonaniem umów na odległość,
- obsługą posprzedażową,
- wysyłką newslettera,
- podejmowaniem działań marketingowych,
- archiwizacją dokumentów zawierających dane osobowe,
- prowadzeniem profili i kont w mediach społecznościowych.
- 2. Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane również w innych celach, w takim wypadku każdorazowo otrzymają Państwo od Administratora informację na ten temat, w sposób zgodny z obowiązkiem informacyjnym wynikającym z RODO (art. 13 i 14 RODO).
- Zakres danych osobowych przetwarzanych przez Administratora obejmuje (w zależności od celu, dla którego dane są przetwarzane):
- dane identyfikacyjne: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, wiek, nr IP urządzenia, przy wykorzystaniu którego użytkownik korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną,
- dane kontaktowe: adres zamieszkania, adres do korespondencji, adres do faktury lub rachunku, numer telefonu, adres e-mail,
- dane przetwarzane w celu realizacji umów: NIP, adres do wysyłki,
- dane niezbędne do rozliczeń: numer rachunku bankowego,
- dane niezbędne w ramach współpracy w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej: dane osób biorących udział w świadczeniu usług na rzecz Administratora, dane osobowe uzyskane w związku ze współpracą gospodarczą.
- Poza danymi osobowymi wskazanymi w ust. 3 powyżej, Administrator może przetwarzać dane osobowe w charakterze podmiotu przetwarzającego, na podstawie zawieranych z Państwem umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych.
- W odniesieniu do części Państwa danych osobowych (w tym wymienionych w ust. 3 poniżej), ze względu na możliwość dochodzenia przez Państwa roszczeń przeciwko Administratorowi z tytułu świadczonych usług, Administrator będzie przetwarzał Państwa dane aż do czasu upływu okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń.
- Aktualnie terminy przedawnienia są regulowane przepisami kodeksu cywilnego. Ogólny termin przedawnienia roszczeń przysługujących osobom fizycznym w sprawach niezwiązanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi 6 lat. Okres przedawnienia roszczeń związanych z działalnością gospodarczą wynosi 3 lata. Jednakże przepisy kodeksu cywilnego zawierają szczególne regulacje przewidujące krótsze i dłuższe termin przedawnienia roszczeń w sprawach (m.in. o naprawienie szkody wyrządzonej czynem niedozwolonym, o naprawienie szkody wynikłej ze zbrodni lub występku, o naprawienie szkody na osobie). Dodatkowo w oparciu o przepisu kodeksu cywilnego, termin przedawnienia może być przerwany lub podlegać zawieszeniu. Z uwagi na powyższe Administrator będzie każdorazowo monitorował, czy doszło do przedawnienia roszczeń związanych ze świadczonymi usługami i w związku z tym, czy upłynął już termin przechowywania Państwa danych osobowych.
- Szczegółowe cele przetwarzania danych osobowych wraz z podstawą prawną oraz okresem przetwarzania zostały przedstawione w poniższej tabeli:
Lp. | Cel przetwarzania danych | Podstawa prawna | Okres przetwarzania |
1. | Zakładanie i obsługa konta Klienta w sklepie internetowym | przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy (tj. umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną), której stroną jest osoba, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO)
|
przez okres prowadzenia konta Klienta, aż do momentu jego likwidacji lub zakończenia działalności Administratora |
2. | Korzystanie z nieodpłatnego DEMO programów Administratora | przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy i (tj. umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną), której stroną jest osoba, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO)
|
Przez okres korzystania z nieodpłatnej wersji programu, a po zakończeniu korzystania – przez okres przedawnienia roszczeń związanych z zawartą umową |
3. | Zawieranie odpłatnych umów za pośrednictwem Sklepu internetowego | przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy (tj. umowy sprzedaży), której stroną jest osoba, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) | Przez ustalony przepisami prawa okres przechowywania dokumentacji lub przez okres przedawnienia roszczeń związanych z zawartą umową – w zależności od tego, które ze zdarzeń będzie trwać dłużej
|
4. | Realizacja zawartych umów
|
przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) | Przez ustalony przepisami prawa okres przechowywania dokumentacji lub przez okres przedawnienia roszczeń związanych z zawartą umową – w zależności od tego, które ze zdarzeń będzie trwać dłużej
|
5. | Rozpatrywanie reklamacji związanych z zawartymi umowami
|
(i) wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, w zakresie odpowiedzialności za zgodność usługi cyfrowej lub treści cyfrowej z umową (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a także
(ii) realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest obrona przed nieuzasadnionymi roszczeniami oraz dbałość o wysoką jakość obsługi Klientów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
|
Przez ustalony przepisami prawa okres przechowywania dokumentacji lub przez okres przedawnienia roszczeń związanych z zawartą umową – w zależności od tego, które ze zdarzeń będzie trwać dłużej
|
6. | Umożliwienie realizacji prawa odstąpienia od umowy | wykonanie umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, w zakresie konsumenckiego prawa do odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) | Przez ustalony przepisami prawa okres przechowywania dokumentacji lub przez okres przedawnienia roszczeń związanych z zawartą umową – w zależności od tego, które ze zdarzeń będzie trwać dłużej
|
7. | Wystawianie dowodów księgowych, dokonywanie rozliczeń podatkowo-księgowych, prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji podatkowej i księgowej | przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze, a wynikających z przepisów podatkowych i przepisów rachunkowych (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO)
|
Przez ustalony przepisami prawa okres przechowywania dokumentacji podatkowej i księgowej dotyczącej zawartej umowy |
8. | Monitorowanie aktywności Klienta na stronach Sklepu oraz prowadzenie analiz i statystyk preferencji Klientów | przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, w tym m.in. do:
– usprawnienia działania Sklepu; – poprawy funkcjonalności świadczonych usług; – doboru produktów i usług do potrzeb Klientów; – optymalizacji procesu obsługi Klientów. (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO)
|
Przez okres trwania prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu złożenia przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania danych w powyższym celu
|
9. | Odpowiedź na zapytania lub zgłoszenia skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego na Stronie internetowej oraz archiwizacja treści takiej korespondencji | przetwarzanie jest niezbędne w celu zawarcia umowy lub do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO)
Po zakończeniu współpracy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, a więc do archiwizacji korespondencji na potrzeby wykazania jej przebiegu w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO)
|
Przez okres trwania prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu złożenia przez Państwa skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych w powyższym celu
|
10. | Kontakt telefoniczny z Klientem | przetwarzanie jest niezbędne w celu zawarcia umowy lub do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO)
W przypadku, jeśli to Państwo kontaktują się telefonicznie z Administratorem, w innych celach niż zawarcie lub wykonanie umowy, przetwarzanie realizowane jest na podstawie zgody wynikającej z kontaktu zainicjowanego przez osobę, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) Po zakończeniu współpracy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, a więc do archiwizacji zapisu rozmowy na potrzeby wykazania jej przebiegu w przyszłości (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO)
|
Przez okres trwania prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu złożenia przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania danych w powyższym celu
|
11. | Wysyłka newslettera zawierającego treści marketingowe i/lub informacje handlowe | przetwarzanie realizowane jest na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) | Do czasu cofnięcia zgody lub zakończenia wysyłki Newslettera przez Administratora (w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi wcześniej)
|
12 | Prowadzenie działań marketingowych związanych z działalnością Administratora, w tym nawiązywanie relacji handlowych – w ramach prawnie uzasadnionego interesu Administratora lub wyrażonej przez Państwa zgody | Prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na marketingu produktów i usług (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
|
Przez okres trwania prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu:
1) złożenia przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania danych w powyższym celu, 2) cofnięcia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach otrzymywania zamówionej informacji handlowej, jeśli udzielali Państwo takiej zgody
|
13. | Zarządzanie profilem Administratora na portalu Facebook | Prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zbieraniu za pośrednictwem portalu Facebook danych dotyczących aktywności na profilach Administratora, danych pozwalających na dokonywanie anonimowej analizy grup użytkowników i interakcji oraz na przedstawianiu informacji dotyczących działalności Administratora (zgodnie z treścią art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Podstawą przetwarzania danych jest także zgoda użytkownika wynikająca z aktywności na profilu Administratora na portalu Facebook (do art. 6 ust. 1 lit. a RODO)
|
Przez czas trwania uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu dokonania następujących czynności (i) anulowania polubienia profilu Administratora na portalu Facebook oraz (ii) usunięcia przez użytkownika wszelkich aktywności na tym profilu. Zaprzestanie przetwarzania danych nastąpi również w przypadku usunięcia konta użytkownika z portalu Facebook albo usunięcia przez Administratora swojego profilu z tego portali. Dokonanie opisanych czynności nie jest równoznaczne z usunięciem danych archiwalnych dotyczących aktywności na portalu
|
14. | Archiwizowanie dokumentów wytwarzanych przez Administratora w ramach prowadzonej działalności | przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
Podstawą przetwarzania jest ponadto prawnie uzasadniony interes Administratora polegający zabezpieczeniu dowodów dla potrzeb wykazywania faktów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
|
Przez okres trwania prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu złożenia przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania danych w powyższym celu
|
15. | Ustalenie lub dochodzenie roszczeń, obrona przed roszczeniami lub zarzutami
|
Prawnie uzasadniony interes Administratora polegający ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń oraz obronie przed roszczeniami lub zarzutami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO)
|
Do czasu przedawnienia roszczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami
|
16. | Tworzenie rejestrów czynności przetwarzania oraz ewidencji wymaganych na mocy przepisów RODO
|
przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z art. 30 ust. 1 i 2 RODO)
|
Przez czas prowadzenia działalności przez Administratora |
8. W związku z zarządzaniem profilem Administratora na portalu Facebook obowiązują następujące szczegółowe zasady:
- Dane użytkownika mogą być przetwarzane przez Administratora w przypadku jakiejkolwiek aktywności na profilu Administratora na portalu Facebook (w tym polubienia profilu, zamieszczenia komentarza, polubienia wpisu, etc.).
- Za pośrednictwem portalu Facebook Administrator może otrzymywać dane osobowe podzielone na kategorie użytkowników, takie jak: łączna liczba wizyt, reakcje na posty, komentarze, proporcja odwiedzających z podziałem mężczyzn i kobiet, źródło wizyty, informacje dotyczące kliknięć w określone treści na stronie, takich jak mapy lub informacje kontaktowe, zasięgi postów.
- aktywność użytkownika na profilu Administratora na portalu Facebook ma charakter całkowicie dobrowolny, ale jej dokonanie jest równoznaczne z przetwarzaniem danych osobowych. Administrator nie ma wpływu na tworzenie i wyświetlanie analiz oraz nie może zatrzymać gromadzenia ani przetwarzania danych w tym celu. Jeżeli chcą Państwo ograniczyć połączenie z profilem Administratora na portalu Facebook, mogą Państwo skorzystać z funkcji oferowanych na tej platformie, aby przestać obserwować lub subskrybować profil Administratora.
- Niezależnie od powyższego, portal Facebook mogą wykorzystywać Państwa dane do własnych celów, w szczególności do badania rynku i reklamy. Pliki cookie mogą być przechowywane na Państwa komputerze, który analizuje zachowanie podczas użytkowania. Inne informacje, w tym na temat Państwa urządzeń oraz połączenia internetowego, mogą być zbierane i łączone z Państwa kontem. Facebook może utworzyć Państwa profil, nawet jeśli nie są Państwo zalogowani lub nie posiadają zarejestrowanego konta na platformie. Profil ten, może służyć do wyświetlania ukierunkowanej reklamy na poszczególnych platformach.
- Dostawcą portalu Facebook jest Meta Platforms Ireland Limited z siedzibą 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland.
- Szczegóły przetwarzania danych osobowych na portalu Facebook zostały uregulowane w dokumentach dotyczących prywatności, dostępnych pod adresem https://www.facebook.com/privacy/policy/?entry_point=data_policy_redirect&entry=0 .
9. Administrator wykorzystuje w ramach Strony internetowej narzędzia Google Analytics (narzędzia do analityki internetowej firmy Google Inc.). W związku z powyższym obowiązują następujące zasady:
- Google Analytics korzysta z metod, które umożliwiają analizę korzystania przez Państwa ze Strony internetowej – na przykład pliki cookies. Szczegóły usługi są dostępne pod linkiem: https://analytics.google.com/analytics/web/provision/?hl=pl#/provision
- W ramach analizy przetwarzane są dane osobowe dotyczące nr IP urządzenia, z którego korzystają Państwo ze Strony internetowej oraz dane dotyczące aktywności na Stronie. Przetwarzane w ten sposób dane osobowe nie są jednak nigdzie zapisywane ani archiwizowane.
- Zgodnie z zapewnieniami Google, w odniesieniu do użytkowników Google w Europejskim Obszarze Gospodarczym i w Szwajcarii jest Google Ireland Limited z siedzibą w Dublinie w Irlandii (Gordon House Barrow Street Dublin 4 Ireland).
- Automatycznie zgromadzone informacje dotyczące korzystania ze Strony mogą być przekazywane do serwera Google i tam przechowywane. Google zapewnia, że korzysta z mechanizmów ochrony danych przewidzianych przez przepisy europejskie. Szczegóły są dostępne pod linkiem: https://policies.google.com/privacy?hl=pl
- Mogą Państwo zapobiec rejestrowaniu zgromadzonych przez pliki cookies danych dotyczących korzystania ze Strony internetowej (w tym adresu IP) przez Google, jak też przetwarzaniu tych danych, jeśli pobiorą i zainstalują Państwo wtyczkę do przeglądarki dostępną pod linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl
V. Z jakich źródeł pozyskujemy dane osobowe?
- Dane osobowe, które posiada Administrator pochodzą przede wszystkim od Państwa.
- Jeśli dane nie zostały przekazane przez Państwa, pochodzą one z następujących źródeł:
- od Klientów, Kontrahentów i Partnerów Biznesowych Administratora,
- od innych podmiotów, które przekażą Państwa dane np. w korespondencji,
- ze źródeł publicznodostępnych, w szczególności z danych zamieszczonych na stronach internetowych, w tym z ogólnodostępnych ewidencji, rejestrów i baz, w tym CEIDG, KRS, bazy REGON, rejestru VAT, etc.
VI. Odbiorcy danych osobowych
- Administrator starannie dobiera podmioty, z którymi współpracuje lub z których usług korzysta przy przetwarzaniu danych osobowych, dążąc do zapewnienia należącym do Państwa danym osobowym maksymalnej ochrony.
- Administrator nie udostępnia Państwa danych osobowych podmiotom trzecim, chyba że jest to niezbędne do zapewnienia prawidłowego przetwarzania danych osobowych i realizacji przedmiotu działalności. Dane są lub mogą być udostępniane lub powierzane następującym podmiotom:
- odbiorcom danych osobowych:
- podmiotom świadczącym usługi pocztowe i kurierskie (w przypadku konieczności przesłania do Państwa przesyłek),
- bankom (w celu dokonywania rozliczeń pieniężnych),
- dostawcom płatności internetowych,
- podmiotom, wobec których Administrator jest zobowiązany przekazać dane osobowe na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
- podmiotom przetwarzającym (na podstawie zawartych umów o powierzenie przetwarzania danych osobowych):
- podmiotowi świadczącemu na rzecz Administratora usługi administrowania i serwisowania Sklepu internetowego,
- dostawcom usług utrzymania infrastruktury IT, serwisu oprogramowania i sprzętu komputerowego,
- podmiotom świadczącym usługi w zakresie marketingu,
- dostawcom usług hostingowych,
- podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi rachunkowo-księgowe,
- współpracującym z Administratorem kancelariom prawnym,
- podmiotom realizującym na zlecenie Administratora usługi konsultingowe lub audytowe.
- odbiorcom danych osobowych:
- Ze wszystkimi podmiotami, którym Administrator przekazuje dane osobowe celem realizacji zleconych usług, jest podpisywana uprzednio umowa o powierzenie przetwarzania danych osobowych. W umowach tych Administrator ściśle określa cel oraz dozwolony zakres przetwarzania danych osobowych Klientów. Administrator dokłada również starań, aby podmioty te dawały gwarancje stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa i należytej ochrony danych osobowych Klientów.
- Administrator nie sprzedaje, ani nie wymienia danych osobowych Klientów z innymi podmiotami w celach marketingowych
- Administrator może przekazywać Państwa dane osobowe do krajów trzecich wyłącznie w przypadku korzystania z systemów informatycznych dostarczanych przez podmioty mające siedzibę poza Unią Europejską i Europejskim Obszarem Gospodarczym (w tym do Google), albo gdy wynika to z powszechnie obowiązujących przepisów prawa unijnego bądź krajowego. Administrator zapewnia, że dane będą przekazywane wyłącznie do państw, wobec których Komisja Europejska wydała decyzje o spełnianiu przez nie odpowiedniego stopnia ochrony danych osobowych lub z zachowaniem wszelkich wymogów prawnych, w tym na podstawie stosownej umowy, zawierającej klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską, zapewniając odpowiedni sposób zabezpieczenia przekazywanych danych.
VII. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
W zakresie w jakim Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w oparciu o swój prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), mogą Państwo w każdej chwili wnieść sprzeciw wobec przetwarzania. Sprzeciw może zostać wniesiony w dowolnej formie, w tym na dane do kontaktu wskazane w pkt I.2 powyżej.
VIII. Inne uprawnienia w związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych
- RODO przyznaje Państwu następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem Państwa danych osobowych:
- prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych,
- prawo do żądania sprostowania danych osobowych,
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym)
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych.
- Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody mogą Państwo w dowolnym momencie, bez podania przyczyny, cofnąć udzieloną zgodę, w dowolnej formie, w szczególności zaś wysyłając do nas e-mail na dane wskazane w pkt I.2 powyżej. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają, że przetwarzanie przez Administratora Państwa danych narusza przepisy obowiązującego prawa.
- Nie wszystkie uprawnienia, o których mowa w ust. 1 będą Państwu przysługiwać w odniesieniu do każdego przypadku przetwarzania. Jest to zależne od rodzaju przetwarzania i jego podstawy prawnej.
IX. Profilowanie
- Informacje o Klientach oraz ich zachowaniach, które Administrator gromadzi podczas korzystania ze Sklepu internetowego mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednak nie będzie to wywoływać wobec Państwa żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Państwa sytuację.
- Administrator zbiera również informacje o korzystaniu ze Sklepu internetowego na podstawie tzw. logów dostępowych w oparciu o adresy IP użytkowników Sklepu. Tak zbierane dane nie zawierają tożsamości użytkowników, jednak na ich podstawie Administrator może analizować sprawność Sklepu, jego bezpieczeństwo, diagnozować potencjalne problemy w zakresie naruszenia danych osobowych i znajdywać rozwiązania. Takie dane są również danymi statystycznymi o osobach odwiedzających Sklep (np. informacje o regionie), które pozwalają Administrator dostosować swoją ofertę.
X. Postanowienia końcowe
- Korzystając ze Strony internetowej, jak również współpracując lub komunikując się z Administratorem w jakiejkolwiek sprawie mają Państwo obowiązek przestrzegać prawa oraz dobrych obyczajów, jak również szanować dane osobowe, prawa autorskie oraz dobra osobiste osób trzecich.
- Zakres działalności Administratora może się zmieniać i rozwijać, a wraz z tym rozwojem będzie się zmieniać także Polityka Prywatności. O zakresie i treści tych zmian Administrator będziemy informować na Stronie internetowej oraz wykonywać w odpowiednim zakresie obowiązek informacyjny.
POLITYKA PLIKÓW COOKIES
Niniejsza Polityka dotyczy plików cookies i odnosi się do sposobów ich wykorzystania na Stronie internetowej.
I. Czym są pliki cookies?
- Poprzez pliki cookies należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników i są przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym użytkownika pliki cookies oraz uzyskujących dostęp do nich jest operator Strony internetowej – w tym przypadku Administrator oraz podmioty z nim współpracujące.
- Pliki cookies w zasadzie nie pozwalają na ustalenie tożsamości osób fizycznych, ale jedynie na identyfikację komputera i przeglądarki. Jednakże z uwagi na dbałość z jaką Administrator podchodzi do ochrony danych osobowych, do plików tych stosowane są środki ochrony przewidziane dla danych osobowych.
- Zapisywanie plików cookies w pamięci przeglądarki nie ma negatywnego wpływu na oprogramowanie lub sprzęt. Za pośrednictwem plików cookies nie jest możliwe przedostanie się do urządzeń użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Plik cookie umożliwia odczyt informacji w nim zawartych jedynie serwerowi, z którego pochodzi.
- Administrator dokłada wszelkiej staranności, aby używanie na stronie internetowej pliki cookies były bezpieczne dla Państwa urządzenia. Korzystanie z plików cookies nie oznacza pobierania od Państwa informacji poufnych. Samo przechowywanie cookies lub uzyskiwanie do nich dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Państwa urządzeniu.
- Podczas pierwszej wizyty na Stronie internetowej przy wykorzystaniu danego urządzenia lub z danej przeglądarki wyświetlamy skróconą informację na temat wykorzystywanych plików cookies wraz z prośbą o wyrażenie zgody na ich stosowanie. W przypadku odmowy wyrażenia, funkcjonalność Strony internetowej może zostać ograniczona.
II. Do czego są używane pliki cookies? Jakie pliki cookies są używane na Stronie internetowej oraz jak długo są one przechowywane?
- Pliki cookies stosowane przez Administratora służą przede wszystkim w celu
- dostosowania zawartości Strony internetowej do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze Strony internetowej, w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika Strony internetowej i odpowiednio ją wyświetlić stronę, w sposób dostosowany do jego indywidualnych potrzeb;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają Strony internetowej, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości;
- utrzymanie sesji użytkownika Strony internetowej (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Strony internetowej ponownie wpisywać loginu i hasła;
- Na Stronie internetowej są wykorzystywane następujące pliki cookies:
- „sesyjne” (session cookies) – są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia Strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej),
- „stałe” (persistent cookies) – są przechowywane w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
- Ponadto w ramach Strony internetowej są stosowane następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies – umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Strony internetowej, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Strony internetowej,
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Strony internetowej,
- „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Strony internetowej,
- „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu Strony internetowej itp.,
- „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
- Administrator nie wykorzystuje plików cookies do przesyłania użytkownikom jakichkolwiek informacji za pośrednictwem poczty, maila czy telefonu.
- Pliki cookies pozwalają na odczytywanie i zapisywanie informacji jedynie przez stronę internetową, która je utworzyła. Poprzez pliki cookies Administrator nie może mieć dostępu do innych plików znajdujących się na komputerze użytkownika. Samo przechowywanie plików cookies lub uzyskiwanie do nich dostępu nie powoduje także zmian konfiguracyjnych w urządzeniu użytkownika.
III. Usuwanie plików cookies
- Większość przeglądarek internetowych zawiera ustawienia, które pozwalają na domyślną akceptację plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika.
- Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania, tj. przeglądarki internetowej.
- Ograniczenie stosowania plików cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika Strony internetowej i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Strony internetowej reklamodawców oraz partnerów.
IV. Jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby zarządzać plikami cookies bądź całkowicie je zablokować?
Przykładowa informacja dla wybranych przeglądarek:
Firefox: http://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
Safari: http://support.apple.com/kb/HT1677?viewlocale=pl_PL
Dodatkowe informacje na temat plików cookies i innych technologii można znaleźć m.in. pod adresem wszystkoociasteczkach.pl, lub w sekcji Pomoc w menu przeglądarki internetowej.