Jak rozpocząć pracę z programem Finka-STW?
1. Wybór trybu DEMO lub instalacja nowo zakupionej licencji + aktywacja
1.1 Tryb DEMO
Po zainstalowaniu i uruchomieniu programu, użytkownik ma możliwość wyboru trybu DEMO. W tym trybie można swobodnie testować różne wersje programu, a także dowolnie je zmieniać podczas testowania. Aby wybrać wersję, wystarczy uruchomić program i w oknie startowym wybrać opcję „DEMO”, a następnie przyciskiem wybrać wersję, którą chce się przetestować. Wybór zatwierdzamy kliknięciem na przycisk „Rejestruj”.
1.2 Instalacja nowo zakupionej licencji + aktywacja
Po zakupie licencji programu FINKA każdy Użytkownik otrzymuje link do pliku z instalatorem oraz kod aktywacyjny. Należy pobrać instalator, zainstalować program zgodnie z instrukcją, a następnie po uruchomieniu programu wprowadzić kod aktywacyjny, który został przesłany na adres e-mail użytkownika. Kod wprowadza się w oknie aktywacji po uruchomieniu programu (Menu > pozycja „Licencje” (lewa strona ekranu) > przycisk „Wprowadź kod” (bliżej prawej strony ekranu). Następnie należy zarejestrować licencję, klikając „Rejestruj”. Użytkownik może teraz korzystać z pełnej wersji programu.
1.3 Opcjonalnie – odtworzenie kopii danych z programu FINKA
Instrukcja wykonania kopii znajduje się tutaj.
Instrukcja odtworzenia kopii znajduje się tutaj.
2. Login i hasło
Podczas pierwszego uruchomienia programu, domyślnym użytkownikiem jest „admin” bez hasła. Po zalogowaniu się, zalecane jest założenie pierwszej firmy, a następnie przejście do menu Administracja > Użytkownicy, aby wpisać hasło oraz przypisać odpowiednie uprawnienia. Przypomnienie o tym kroku wyświetla się na ekranie w formie komunikatu.
3. Dodawanie firmy
Aby dodać firmę, należy w oknie głównym kliknąć przycisk „Dodaj firmę/rok (INS)”. Następnie, w formularzu zakładania nowej firmy, wpisujemy jej podstawowe dane i klikamy „Utwórz”. Po założeniu, firma pojawi się na liście firm. Aby wejść do firmy, wystarczy dwukrotnie kliknąć jej nazwę lub zaznaczyć ją i kliknąć przycisk „Wejdź do firmy (ENTER)” bądź nacisnąć klawisz „ENTER” na klawiaturze.
4. Uzupełnianie danych firmy oraz wybór podatnika
Po założeniu firmy, należy uzupełnić jej dane. W tym celu wchodzimy w Menu > Administracja > Dane firmy, gdzie dostępnych jest kilka zakładek, które należy uzupełnić. Szczególnie prosimy tutaj zwrócić uwagę na wybór podatnika:
- jeśli podatnikiem jest osoba fizyczna, klikamy „Podatnik (F2)” i dodajemy podatnika, wybierając „Dodaj (INS)”. Wypełniamy wszystkie niezbędne dane, następnie zapisujemy klikając „Zapamiętaj (F5)”. Wybieramy utworzonego podatnika i zatwierdzamy go przyciskiem „Wybierz (ENTER)”.
- jeśli podatnik nie jest osobą fizyczną, w Menu > Słowniki > Lista osób, poprzez przycisk „Dodaj (INS)” dodajemy Właścicieli/wspólników. Prosimy zwrócić uwagę, czy w górze okna, przy pozycji „Współwłaściciel/wspólnik” zaznaczony jest checkbox (symbol ✓). Po wypełnieniu wszystkich pozostałych danych każdorazowo klikamy na przycisk „Zapamiętaj (F5)”.
5. Weryfikacja parametrów lokalnych (w szczególności pozycja „Środki trwałe”)
Jeśli współpraca z programami księgowymi FINKA jest wymagana, prosimy o weryfikację i dostosowanie parametrów lokalnych w Menu > Administracja > Parametry lokalne. Należy ustalić współpracę:
- Z programem Finka-FK (pełna księgowość) na podstawie planu kont.
- Z programem Finka-KPR (uproszczona księgowość).
6. Ustalanie trybu współpracy z programem księgowym
W Menu > Administracja > Tryb współpracy z programem księgowym należy określić tryb współpracy.
7. Wskazanie początku i końca okresu obrotowego
W Menu > Administracja > Okres obrotowy STW możliwe jest wskazanie początku i końca okresu obrotowego.
8. Rozpoczęcie pracy: dodanie środków trwałych i wyposażenia
W Menu > Środki trwałe > Środki trwałe – Dokumenty lub Wyposażenie – Dokumenty możliwe jest dodanie środków trwałych lub elementów wyposażenia.
9. Zestawienia
W Menu > Zestawienia dostępne są różne opcje, m.in. tabela amortyzacji, plan amortyzacji itp.
10. Potrzebujesz więcej informacji?
Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji lub szczegółowych wyjaśnień dotyczących funkcji programu, skorzystaj z instrukcji dostępnej pod przyciskiem F1 (aby wyświetlić pomoc do danego okna) lub w Menu > Pomoc > Pomoc F1. Możesz także skontaktować się z naszym Działem Obsługi Klienta, klikając tutaj.